Veel gestelde vragen
Hieronder een overzicht van vragen per categorie
Staat jouw vraag er niet bij stuur dan een mailtje naar info@velgensupermarkt.nl
Wij zorgen dan voor een vlotte reactie
Bestellen & Productinformatie
Welke velg past onder mijn auto?
Niet elke velg is geschikt voor elke auto. De juiste maat en specificaties van een velg hangen af van verschillende factoren. Voordat je een nieuwe velgenset aanschaft, is het belangrijk om rekening te houden met:
✅ Velgmaat – De diameter en breedte van de velg moeten passen bij je auto en banden.
✅ Boutgaten & steekmaat – Deze bepalen of de velg past op de naaf van je auto.
✅ Naafdiameter – De maat van de opening in het midden van de velg, essentieel voor een perfecte pasvorm, past het wiel rechtstreeks of zijn ringen nodig.
✅ ET-waarde (inpresdiepte) – Bepaalt hoe ver de velg naar binnen of buiten uitsteekt ten opzichte van de wielkast.
✅ J-maat (velgbreedte) – Belangrijk voor de juiste passing onder je auto. Ook hier is de bandenmaat aan gekoppeld.
Geen zin om alles zelf uit te zoeken?
Gebruik onze velgenconfigurator/kentekenzoeker en ontdek automatisch welke velgen perfect passen op jouw auto. Zo maak je zonder gedoe de beste keuze en rijd je binnenkort rond met de perfecte velgenset!
Kan ik een combinatie van banden en velgen als set bestellen?
Dit is binnenkort ook mogelijk. Nu kunnen wij dit als set voor je samenstellen en hiervoor een betaallink mailen.
Je krijgt het set dan compleet gemonteerd en gebalanceerd thuis gezonden.
Kan ik ook losse wielbouten of accessoires bestellen?
Zeker we hebben diverse mogelijkheden voor accessoires en ook een groot assortiment bouten en moeren.
Zijn de prijzen in de webshop inclusief btw?
Alle prijzen op de website zijn Inclusief BTW. Voor prijzen excl. BTW komt er een apart gedeelte voor bedrijven die hier hun eigen prijzen kunnen vinden.
Kan ik ook telefonisch of per e-mail bestellen?
Nee bestellen kan alleen via de webshop met die artikelen waar voorraad beschikbaar is.
Via telefoon en email kun je wel informatie vragen.
Betalen
Welke betaalmethodes accepteren jullie?
We hebben diverse betaalmethodes beschikbaar.
Op de pagina Betaling en Verzending staan ze allemaal.
Hoe werkt iDEAL in 3 of Klarna Gespreid Betalen?
Kijk hiervoor op de pagina Betaling en Verzending
Ook via iDEAL in 3 kun je nog meer lezen.
Waarom betaal ik 5% extra bij achteraf of gespreid betalen?
Dit zijn de kosten die wij moeten betalen aan de betaalprovider.
Omdat wij kosten betalen en ook langer moeten wachten op de betaling moeten we dit doorberekenen.
Als je deze kosten niet wil betalen is er de betaling via iDeal waarbij je zonder kosten betaald.
Mijn betaling is mislukt. Wat moet ik doen?
Dit is iets wat door de betaalprovider bepaald wordt. Zij beoordelen of je op krediet mag bestellen.
Wij hebben hier verder geen invloed op en staan daar verder buiten.
Kan ik ook bij afhalen betalen?
Nee dit gaat niet omdat wij geen afhaal mogelijkheid hebben.
Verzending & Levering
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Dit is van verschillende dingen afhankelijk.
Eerst het merk velgen wat je wil bestellen. Er zijn meerdere merken met verschillende magazijnen in Europa.
De levering vindt meestal plaats door koeriersdiensten als DPD/GLS/DHL. Maar soms ook transportbedrijven.
Wij hebben hier geen invloed op. Als je gemiddeld een 2 tot 4 dagen telt zal het meestal lukken.
Ook de drukke seizoens-tijden zijn van invloed. Denk hierbij aan maart/april, en september/oktober.
Dit zijn de drukke maanden waardoor het soms langer duurt.
Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?
Van de meeste magazijnen of transporteurs/koeriers krijgen we een Track & Trace nadat de bestelling is klaargemaakt.
Je krijgt deze dus niet meteen maar meestal 1 dag later. Hiermee is dan het verloop te volgen.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Jazeker, bij het invoeren van je eigen adresgegevens krijg je ook nog de vraag of dit ook het afleveradres is.
Als je een afwijkend adres hebt kun je dat hier aangeven.
Ieder adres binnen Nederland kan hiervoor gebruikt worden.
Verzenden jullie ook naar België of Duitsland?
Nee hiervoor zijn webshops in die landen beschikbaar die daar leveren.
Wij gebruiken heel Nederland met niet daarbuiten.
Hoe werkt de levering naar de Waddeneilanden?
Als je afleveradres op de Waddeneilanden is moet je rekening houden met extra kosten.
Deze extra kosten bedragen €20.00 per pakket.
Bij velgen zijn het minimaal 2, maar soms ook 4 pakketten bij grote maten.
Retourneren & Ruilen
Hoe kan ik een artikel retourneren?
Een artikel ruilen is altijd mogelijk. Alleen bij wielen mogen ze niet gebruikt zijn, niet gemonteerd zijn geweest.
Ook moeten de spullen in de originele verpakking teruggezonden kunnen worden.
Als je een compleet set velgen met banden erop besteld is dit uitgesloten van retourname.
Dit omdat dit zo speciaal voor jou is gemaakt en niet opnieuw te verkopen is.
Wat zijn de voorwaarden voor ruilen of retourneren?
Kijk hiervoor op de pagina Retourneren om alles te lezen over dit onderwerp.
Moet ik verzendkosten betalen voor een retour?
De kosten voor de retourzending betalen wij, omdat wij ook de opdracht moeten geven.
Alle kosten die we maken worden verrekend met het bedrag dat we aan jou terug moeten betalen.
Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?
Als je iets verkeerd ontvangt moet je dit direct melden bij de chauffeur die het komt brengen.
Daarna stel je ons op de hoogte, liefst via email, zodat wij dit gaan melden bij de leverancier.
Is het de fout van de partij die het verzend dan zijn de kosten voor ons, als jij het verkeert besteld krijg jij deze kosten te betalen.
Kan ik een gebruikte band of velg ook terugsturen?
Nee als iets eenmaal gebruikt, gemonteerd of gebalanceerd is kunnen we dit niet retour nemen.
Montage & Service
Kunnen jullie de velgen/banden ook monteren?
Nee wij monteren zelf niet, wij zijn alleen de verkopende partij.
Wij werken met voorraad die op verschillende plaatsen in Europa op voorraad is.
Daar waar de prijs en beschikbaarheid het beste is geven wij dit aan in onze webshop.
Voor montage zijn er onze Montagepunten. Deze kosten reken je daar apart af.
Hebben jullie ook montagepartners in de buurt?
Wij hebben alle Montagepartners per provincie in de webshop staan.
Klik op jouw provincie en je ziet waar ze allemaal zitten.
Krijg ik garantie op de velgen en banden?
Jazeker, voor velgen en banden die je via onze websites koopt is er de fabrieksgarantie.
Deze garantie termijn begint pas te lopen op het moment dat wij de spullen op een factuur zetten.
Dit is dus meestal de dag dat je de bestelling en betaling doet. Vanaf dan begint er een termijn te lopen.
Kan ik de banden ook laten balanceren bij jullie?
Nee wij hebben zelf geen montagemogelijkheden, hiervoor zijn de Montagepartners.
Wij doen alleen de verkoop hiervan en geven de mogelijk tot het kiezen van een Montagepunt.
Hier moet je zelf een afspraak maken, wij staan hier verder buiten en nemen hier ook geen verantwoordelijkheid voor.
Wat moet ik doen als ik schade zie bij levering?
Dit moet je direct melden bij degene die de spullen komt leveren.
Daarna stuur je ons een email waarbij je aangeeft wat er aan de hand is.
Wij kunnen dan verder beoordelen waar we moeten reclameren.