Veel gestelde vragen

Hieronder een overzicht van vragen per categorie
Staat jouw vraag er niet bij stuur dan een mailtje naar info@velgensupermarkt.nl
Wij zorgen dan voor een vlotte reactie

Bestellen & Productinformatie

Niet elke velg is geschikt voor elke auto. De juiste maat en specificaties van een velg hangen af van verschillende factoren. Voordat je een nieuwe velgenset aanschaft, is het belangrijk om rekening te houden met:

Velgmaat – De diameter en breedte van de velg moeten passen bij je auto en banden.
Boutgaten & steekmaat – Deze bepalen of de velg past op de naaf van je auto.
Naafdiameter – De maat van de opening in het midden van de velg, essentieel voor een perfecte pasvorm, past het wiel rechtstreeks of zijn ringen nodig.
ET-waarde (inpresdiepte) – Bepaalt hoe ver de velg naar binnen of buiten uitsteekt ten opzichte van de wielkast.
J-maat (velgbreedte) – Belangrijk voor de juiste passing onder je auto. Ook hier is de bandenmaat aan gekoppeld.

Geen zin om alles zelf uit te zoeken?
Gebruik onze velgenconfigurator/kentekenzoeker en ontdek automatisch welke velgen perfect passen op jouw auto. Zo maak je zonder gedoe de beste keuze en rijd je binnenkort rond met de perfecte velgenset!

Dit is binnenkort ook mogelijk. Nu kunnen wij dit als set voor je samenstellen en hiervoor een betaallink mailen.
Je krijgt het set dan compleet gemonteerd en gebalanceerd thuis gezonden.

Zeker we hebben diverse mogelijkheden voor accessoires en ook een groot assortiment bouten en moeren.

Alle prijzen op de website zijn Inclusief BTW. Voor prijzen excl. BTW komt er een apart gedeelte voor bedrijven die hier hun eigen prijzen kunnen vinden.

Nee bestellen kan alleen via de webshop met die artikelen  waar voorraad beschikbaar is.
Via telefoon en email kun je wel informatie vragen.

Betalen

We hebben diverse betaalmethodes beschikbaar.

Op de pagina Betaling en Verzending staan ze allemaal.

Kijk hiervoor op de pagina Betaling en Verzending

Ook via iDEAL in 3 kun je nog meer lezen.

Dit zijn de kosten die wij moeten betalen aan de betaalprovider.
Omdat wij kosten betalen en ook langer moeten wachten op de betaling moeten we dit doorberekenen.
Als je deze kosten niet wil betalen is er de betaling via iDeal waarbij je zonder kosten betaald.

Dit is iets wat door de betaalprovider bepaald wordt. Zij beoordelen of je op krediet mag bestellen.
Wij hebben hier verder geen invloed op en staan daar verder buiten.

Nee dit gaat niet omdat wij geen afhaal mogelijkheid hebben.

Verzending & Levering

Dit is van verschillende dingen afhankelijk.

Eerst het merk velgen wat je wil bestellen. Er zijn meerdere merken met verschillende magazijnen in Europa.

De levering vindt meestal plaats door koeriersdiensten als DPD/GLS/DHL. Maar soms ook transportbedrijven.
Wij hebben hier geen invloed op. Als je gemiddeld een 2 tot 4 dagen telt zal het meestal lukken.
Ook de drukke seizoens-tijden zijn van invloed. Denk hierbij aan maart/april, en september/oktober.
Dit zijn de drukke maanden waardoor het soms langer duurt.

Van de meeste magazijnen of transporteurs/koeriers krijgen we een Track & Trace nadat de bestelling is klaargemaakt.
Je krijgt deze dus niet meteen maar meestal 1 dag later. Hiermee is dan het verloop te volgen.

Jazeker, bij het invoeren van je eigen adresgegevens krijg je ook nog de vraag of dit ook het afleveradres is.
Als je een afwijkend adres hebt kun je dat hier aangeven.
Ieder adres binnen Nederland kan hiervoor gebruikt worden.

Nee hiervoor zijn webshops in die landen beschikbaar die daar leveren.
Wij gebruiken heel Nederland met niet daarbuiten.

Als je afleveradres op de Waddeneilanden is moet je rekening houden met extra kosten.

Deze extra kosten bedragen €20.00 per pakket.
Bij velgen zijn het minimaal 2, maar soms ook 4 pakketten bij grote maten.

Retourneren & Ruilen

Een artikel ruilen is altijd mogelijk. Alleen bij wielen mogen ze niet gebruikt zijn, niet gemonteerd zijn geweest.

Ook moeten de spullen in de originele verpakking teruggezonden kunnen worden.
Als je een compleet set velgen met banden erop besteld is dit uitgesloten van retourname.
Dit omdat dit zo speciaal voor jou is gemaakt en niet opnieuw te verkopen is.

Kijk hiervoor op de pagina Retourneren om alles te lezen over dit onderwerp.

De kosten voor de retourzending betalen wij, omdat wij ook de opdracht moeten geven.
Alle kosten die we maken worden verrekend met het bedrag dat we aan jou terug moeten betalen.

Als je iets verkeerd ontvangt moet je dit direct melden bij de chauffeur die het komt brengen.
Daarna stel je ons op de hoogte, liefst via email, zodat wij dit gaan melden bij de leverancier.

Is het de fout van de partij die het verzend dan zijn de kosten voor ons, als jij het verkeert besteld krijg jij deze kosten te betalen.

Nee als iets eenmaal gebruikt, gemonteerd of gebalanceerd is kunnen we dit niet retour nemen.

Montage & Service

Nee wij monteren zelf niet, wij zijn alleen de verkopende partij.
Wij werken met voorraad die op verschillende plaatsen in Europa op voorraad is.
Daar waar de prijs en beschikbaarheid het beste is geven wij dit aan in onze webshop.

Voor montage zijn er onze Montagepunten. Deze kosten reken je daar apart af.

Wij hebben alle Montagepartners per provincie in de webshop staan.
Klik op jouw provincie en je ziet waar ze allemaal zitten.

Jazeker, voor velgen en banden die je via onze websites koopt is er de fabrieksgarantie.

Deze garantie termijn begint pas te lopen op het moment dat wij de spullen op een factuur zetten.
Dit is dus meestal de dag dat je de bestelling en betaling doet. Vanaf dan begint er een termijn te lopen.

Nee wij hebben zelf geen montagemogelijkheden, hiervoor zijn de Montagepartners.

Wij doen alleen de verkoop hiervan en geven de mogelijk tot het kiezen van een Montagepunt.
Hier moet je zelf een afspraak maken, wij staan hier verder buiten en nemen hier ook geen verantwoordelijkheid voor.

Dit moet je direct melden bij degene die de spullen komt leveren.
Daarna stuur je ons een email waarbij je aangeeft wat er aan de hand is.
Wij kunnen dan verder beoordelen waar we moeten reclameren.